فیلم قمه‌کشی در بیمارستان دلفان لرستان | قمه‌کش‌ها شبانه دستگیر شدند واژگونی آمبولانس خصوصی در یزد یک کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ چگونه توت را خشک کنیم که سیاه نشود ؟ | ۴ روش خشک کردن توت سفید در خانه چگونه مصرف برق لباسشویی و اتو را کم کنیم؟ اهدای ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر | نرخ باروری ثابت مانده است بارش باران شهر‌های خراسان رضوی را فراگرفت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند خواص شگفت انگیز روغن دنبه برای پوست | جوانسازی پوست با این روغن پرخاصیت ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو ضرری که نوشیدن قهوه با معده خالی برای سلامتی دارد چرا غذا‌های کودکان باید حاوی پروتئین باشد؟ یک‌سوم ایرانی‌‌ها فشارخون بالا دارند | ارتباط ازدواج‌‌های فامیلی با فشارخون بالا تولید اسپری ضد تعریق در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

قهر، قهر، تا اطلاع ثانوی قهر!

  • کد خبر: ۲۲۰۶۵۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
قهر، قهر، تا اطلاع ثانوی قهر!
چند روزی از سیزده بدر گذشته، اما همه ما می‌دانیم علت نام گذاری روز سیزدهم فروردین به نام روز طبیعت این بوده است که دوباره با طبیعت آشتی کنیم.

چند روزی از سیزده بدر گذشته، اما همه ما می‌دانیم علت نام گذاری روز سیزدهم فروردین به نام روز طبیعت این بوده است که دوباره با طبیعت آشتی کنیم. ولی سؤال اینجاست، آیا شما در روز سیزده فروردین نشانی از آشتی با طبیعت دیده اید؟ اصلا کسی که صندوق عقب ماشینش پر است از ژل آتش زا و کبریت و زغال چطوری می‌تواند با طبیعت دوست باشد؟ اسمش روز آشتی با طبیعت است، اما انگار یک دعوای یک طرفه با طبیعت است.

مثل ماجرایی که همین یکی دو ماه پیش در پردیس کرج اتفاق افتاد. دو نفری که قهر بودند و قرار بود در یک برنامه آشتی کنان کدورت‌ها را کنار بگذارند و با هم آشتی کنند دوباره با هم درگیر شدند و یک نفرشان کشته شد. واقعا چرا باید روزی را که مردم از زباله ریختن توی شهر خسته می‌شوند و می‌روند تا داخل طبیعت زباله بریزند بگوییم روز طبیعت؟ آن هم زباله‌هایی که هم حجمشان بیشتر است و هم وزنشان!

بعضی‌ها هم برای اینکه عذاب وجدان نگیرند و با خیال راحت بتوانند زباله هایشان را این طرف و آن طرف طبیعت پرتاب کنند، می‌گویند: پوست میوه و تخمه خود به خود توی طبیعت تجزیه می‌شود. بعد هم مشاهده می‌شود که حتی پوست چیپس و پفک خود را هم روی زمین رها کرده اند و انتظار دارند پوست چیپس و پفک هم، پوست سیب و پرتقال را الگوی خودشان قرار دهند و همانند آن‌ها در زمانی اندک در طبیعت تجزیه شوند. بعضی‌ها هم هستند که زباله‌های خود را جمع آوری و همه آن‌ها را داخل یک پلاستیک می‌گذارند و در آن را هم محکم می‌بندند. 

می‌خواهی امیدوار شوی که نگران طبیعت هستند ولی وقتی می‌روند می‌بینی همه زیرانداز و وسایلشان را با خودشان می‌برند غیر از همان پلاستیک. انگار توقع دارند راننده ماشین جمع آوری زباله به خاطر همان یک پلاستیک زباله تا بیست وهفت کیلومتری مشهد برود و رأس ساعت ۹ شب، پلاستیک زباله آن‌ها را که درون طبیعت رها کرده اند بردارد! 

خلاصه کلام اینکه نام گذاری ۱۳ فروردین به نام روز طبیعت، نام گذاری عجیبی است. مثل این است که اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز تابلو خودشان را بردارند و یک تابلو دیگر روی سردرشان نصب کنند. تابلویی که رویش نوشته است: انجمن حمایت از گیاه خواران.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->